سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گلچین مطالب اینترنتی
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب

قیمت دلار و نرخ ارز آزاد در 27 فروردین


 

  • قیمت دلار و نرخ ارز آزاد در 27 فروردین

    دلار و یورو نسبت به دیروز بدون تغییر در قیمت معامله شدند.

    دیروز دلار به قیمت 15 هزار و 600 تومان و یورو به نرخ 17 هزار تومان بود.

    شما می‌توانید جدیدترین قیمت ارز‌های پر متقاضی را در جدول ذیل مشاهده کنید:

    قیمت روز ارز در صرافی های مجاز
    ارز قیمت(تومان)
    دلارآمریکا 15.600
    یورو  17.000
    لیرترکیه 2.362
    پوند انگلیس 20.230
    درهم امارات 4.402
    یوان چین 2.280
    دلار کانادا 11.5674
    ریال قطر  4.221
    دینار عراق 14
    دلار استرالیا 10.308

هشدار مهم یک مقام مسئول درباره امحای صحیح پسماندهای کرونا


 

  • هشدار مهم یک مقام مسئول درباره امحای صحیح پسماندهای کرونا

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن پسندیده با اشاره به اینکه بر اساس منابع تولیدکننده پسماند، شیوه‌های مختلفی برای مدیریت آن‌ها پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: برای مثال دستور العمل‌های مشخصی در زمینه جمع‌آوری و امحای پسماندهایی که در انتقال بیماری‌ها و عفونت‌ها تاثیرگذار هستند، وجود دارد.

    وی با بیان اینکه وزارت بهداشت نیز ضوابط مشخصی برای ضدعفونی کردن تجهیزات و بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی دارد، تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای این ضوابط در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر عهده این وزارتخانه است.

    ابزارهایی که برای مبتلایان به کروناویروس مورد استفاده قرار می‌گیرند به دلیل آنکه می‌توانند سبب انتقال ویروس شوند جزو پسماندهای عفونی قلمداد می‌شوند.

    مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: وزارت بهداشت و مراکز درمانی موظف هستند که تمهیدات لازم را برای عدم انتشار آلودگی آن‌ها به محیط بیرون اتخاذ کنند.

    پسندیده افزود: چهار دسته پسماند اصلی اعم از پسماندهای عفونی، پسماندهای تیز و برنده، پسماندهای شیمیایی و دارویی و پسماندهای عادی در بیمارستان‌ها تولید می‌شود. برای مدیریت تمام این پسماندها و با توجه به اثری که روی محیط زیست دارند، الزاماتی در مراحل جمع‌آوری، نگهداری، حمل و نقل، بی‌خطرسازی و امحا وجود دارد.

    مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: توصیه ما به کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی این است که باتوجه به نوع ویروس کرونا ضوابطی که پیش از این برای مدیریت پسماندهای عفونی وجود داشته است را با دقت و تدابیری بیشتری اجرایی کنند.


تیغ ریش تراش هم هوشمند شد


 

  • تیغ ریش تراش هم هوشمند شد

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از به نقل از انگجت، تیغ ریش تراشی هوشمند بیک اگر چه ظاهری شبیه نمونه‌های عادی این محصول دارد، اما دارای امکانات منحصر به فردی است.

    این تیغ ریش تراش دارای 5 تیغ است که با استفاده از حسگرهای خود می‌توانند انبوهی از اطلاعات را در مورد وضعیت موهای صورت هر کاربر ثبت کنند و بر همین اساس برای اصلاح صورت تصمیم بگیرند.

    علم زیر «تیغ»

    از جمله این اطلاعات می‌توان به دمای صورت، نحوه چینش موها در کنار هم و در هر بخش از صورت، مدت زمان صرف شده برای اصلاح صورت، سرعت هر فرد برای تراشیدن ریش‌هایش، نحوه استفاده کاربر از آب و غیره اشاره کرد. تیغ ریش تراش بیک با استفاده از این اطلاعات فرایند اصلاح صورت را در مورد هر فرد شخصی سازی می‌کند.

    با این کار دقت فرایند اصلاح صورت بیشتر می‌شود و حرکت تیغ‌ها بر روی صورت با استفاده از حسگرهای کار گذاشته شده بر روی آنها مدیریت می‌شود. این اطلاعات بر روی سرورهایی ذخیره شده و یک سیستم هوشمند آنها را مدیریت می‌کند. قرار است در اولین گام 500 عدد از این محصول به طور آزمایشی تولید شود تا در نهایت در مورد تولید انبوه آن تصمیم‌گیری شود.


نام ایرانی

منتظر به دنیا آمدن اولین فرزندمان بودیم. خواستیم قبل از هر چیز اسمی برایش انتخاب کنیم بنابراین چندتایی اسم دختر و پسر را با هماهنگی همسرم مشخص کردیم و تصمیم گرفتیم یکی از آنها را بعد از تولد نهایی کنیم. در انتخاب این نام ها سعی کردیم حتما اسم ایرانی استفاده کنیم یعنی نام هایی که در چهارچوب محدوده جغرافیای کشورمان باشد. البته کمی مشکل بود وقتی دقیق تر به اسامی متداول نگاه می کردیم بعضاً ریشه غیر ایرانی داشتند و یا اسم های خارجی بودند که از چند دهه پیش مورد نظر بعضی از خانواده های ایرانی قرار گرفته بود نظر ما را تامین نمی‌کرد به هر حال نظر به اهمیت موضوع باید نامی برگزیده می شد که فرزندمان از داشتن آن نام احساس خوشحالی و غرور کند.

baby-name.jpg

انتخاب اسم در گذشته

در این رابطه یادم آمد که در دوران تحصیل در مدرسه بعضا اسم بچه های کلاس چنان نامتعارف بود که در زمان حضور و غیاب توسط معلم موجب خنده دانش آموزان و ناراحتی افراد مذکور می‌شد. که البته معلمین و اساتید هم کم مقصر نبودند. مثلا در دوران دانشگاه نام یکی از دختران فرانک بود و استاد دانشگاه نام دختر را به تمسخر Frank صدا میزد و سبب شرمساری آن دختر می شد. چه برسد نام هایی که بعضا به سبب بی دقتی پدر مادر ها در نامگذاری اسامی مناسبی نبودند و همواره سبب ناراحتی شخص می شدند. شنیده ایم هم که تغییر اسم پروسه ای زمان بر، هزینه بر و بعضا غیر ممکن است چون شرایط مشکلی دارد.

بدون شک این مطلب برای دختران از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که روحیه لطیف تری دارند و اسم با مفهوم بد یا مغایر عرف جامعه، سبب سرخوردگی و چه بسا افسردگی شان می شوند. در چند دهه گذشته در بسیاری از شهرهای ایران به دلیل کم سوادی افراد انتخاب اسامی برای فرزندان بر اساس ذهنیات و فرهنگ غالب جامعه صورت می گرفت. آنطور که باید به انتخاب اسم دقت نمی شد.  ولی افراد تحصیل کرده یا افراد بلند پایه که به لحاظ شغلی از مراکز مهم دولتی به شهرهای مختلف اعزام و بعضاً برای همیشه در محل خدمت جدید ماندگار می‌شدند، فرهنگ جدیدی را منتقل می کردند که مورد پذیرش افراد بومی واقع می‌شد و این جریان در انتخاب نام برای فرزندانشان نیز تاثیر بسزایی داشت.

name-farsi.jpg

انتخاب اسم جدید

خوشبختانه فناوری های جدید نیز یکی از مهمترین راه های رسیدن به هدف یعنی انتخاب نام مورد نظر برای ما بود. با جستجو در اینترنت به سایتی برخوردیم به اسم «نام فارسی» که در آن اطلاعات کامل در مورد اسامی فارسی، کردی، لری، ترکی و سایر ریشه ها و معانی آنها، مشاوره در خصوص انتخاب نام، اسامی جدید و معانی آنها وجود داشت. خیلی جالب است که خیلی نام های اصیل ایرانی هستند که خیلی ها با آن آشنایی ندارند و مشاوره اسم نام فارسی به ما پیشنهاد دادند و با کمک ایشان اسم دلخواهمان را انتخاب کردیم و بسیار راضی از این انتخاب در انتظار تولد کودک مان هستیم. پیشنهاد می کنم اینستاگرام نام فارسی را نیز ببینید. پیجی که شامل طراحی زیبای نام های ایرانی به همراه معنی اسم ها است.


برخورد بدون اغماض با مقصران احتمالی گرمخانه زنان


 

  • برخورد بدون اغماض با مقصران احتمالی گرمخانه زنان

    به گزارش همشهری آنلاین، سیدمالک حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت گرمخانه زنان در منطقه 12 گفت: بعضاً در بازدید از مراکز ویژه نگهداری زنان، بارها با گلایه‌های مبنی بر رفتار بد با این افراد در گرمخانه منطقه 12 روبه‌رو شده‌ایم که این مسئله سبب شد از حراست و بازرسی سازمان درخواست کنم نسبت به بررسی این موضوع ورود کند.

    وی با تأکید بر این که گلایه زنان کارتن‌خواب از رفتار نامناسب مدیریت گرمخانه منطقه 12 به گونه‌ای بود که آن‌ها عنوان کردند اصلاً راغب نیستند به این مرکز مراجعه کنند، گفت: دقت داشته باشید که گرمخانه زنان منطقه 12 تنها مرکزی است که به صورت متمرکز تحت مدیریت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی اداره نمی‌شود.

    حسینی با بیان این که در بررسی‌های قبلی مشخص شد این گرمخانه نسبت به پذیرش زنان بالای 50 سال یا باردار خودداری می‌کرد، افزود: خوشبختانه با ورود به موقع سازمان رفاه بسیاری از مشکلات این مرکز از جمله ساعت پذیرش و پذیرش افراد با شرایط خاص سنی و جسمی حل شد.

    سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان این که مکاتبات متعددی برای متمرکز شدن این گرمخانه در سازمان رفاه، از حدود 6 ماه پیش تاکنون با منطقه انجام شده و منتظر تحویل این مرکز هستیم گفت: تلاش می‌کنیم با شفافیت و رعایت قانون به این موضوع رسیدگی کنیم.

    وی همچنین تأکید کرد: بیشتر اتفاقات متوجه پیمانکار مرکز بوده که ما در حال بررسی دقیق موضوع هستیم و اگر محرز شود که قصورهایی صورت گرفته در راستای حفظ حقوق مددجویان اقدام لازم را بدون اغماض انجام خواهیم داد.

    وی اضافه کرد: با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است این اطمینان را می‌دهم که با تحویل مرکز یادشده به سازمان دیگر شاهد اختلالات گذشته نباشیم.

    حسینی در پایان گفت: نگهداری این‌گونه مراکز موضوعی تخصصی است و حساسیت بالایی دارد و هر گونه قصور احتمالی می‌تواند به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی مدیریت شهری آسیب جدی وارد کند؛ برای همین تمام تلاش ما پاسداشت این اعتماد با اطمینان‌بخشی به مردم از طریق ارائه خدمات شایسته به گروه‌های هدف است.


.: Weblog Themes By Pichak :.