سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گلچین مطالب اینترنتی
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب

تولید استند دیجیتال لیزری تشخیص تب کرونا در اراک


 

  • تولید استند دیجیتال لیزری تشخیص تب کرونا در اراک

    به گزارش شفاف، شهریار موبدی عضو تیم طراح و تولیدکننده این محصول اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور و شرایطی که بدنبال شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شد، مجموعه گسترش صنعت خاورمیانه در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود اقدام به طراحی و تولید استند دیجیتال لیزری تشخیص تب کرد.

    وی افزود: در حال حاضر تب سنج هایی که در راستای غربالگری افراد مبتلا به این بیماری برای اندازه گیری درجه حرارت بدن مورد استفاده قرار می گیرد، تب سنج های صنعتی یا همان دماسنج های صنعتی هستند که دقت آنها نیم درجه است در حالی که در تب کرونا دستگاه باید حداقل تا سه دهم درجه دقت داشته باشد.

    موبدی با بیان اینکه دستگاه تولید شده تا دو دهم درجه قابلیت اندازه گیری دمای واقعی بدن را دارد، در خصوص تفاوت دمای سطحی و دمای واقعی بدن گفت: تفاوت این دو در این است که دمای سطحی بدن تحت تاثیر عواملی همچون تعریق و وزش باد قابل تغییر است، اما دمای داخلی بدن اغلب اوقات ثابت است و تب سنج تولید شده توسط این شرکت می تواند دمای درونی بدن را به صورت دقیق اندازه بگیرد.

    وی اظهار کرد: سیستم های تب سنجی که در حال حاضر استفاده می شود نیاز به یک اپراتور دارند و همین مسئله می تواند عاملی برای انتقال بیماری باشد، چراکه اگر اپراتور ناقل یا مبتلا باشد، یا برعکس اگر کسی که بررسی می شود مبتلا باشد، احتمال سرایت وجود دارد.

    موبدی گفت: این دستگاه کاملا بی‌نیاز از اپراتور است و افراد را در صورت نزدیک شدن شناسایی کرده و هشدار می دهد که نزدیک شوند و دما را اندازه گیری کرده و نمایش می دهد.

    وی اظهار کرد: برای اینکه دامنه تشخیص تب برای دستگاه تعریف شود، قابلیت تنظیم بیشینه دما برای آن تعریف شده است. بر اساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده دمای بدن حداکثر باید 37.4 باشد و اگر دمای بدن توسط این دستگاه کمتر از این مقدار تشخیص داده شود، چراغ سبز نمایشگر روشن و اطلاعات دمای بدن نشان داده می شود، اما اگر دما بالاتر از 37.4 باشد چراغ قرمز می شود، دما نشان داده می شود و آلارم دستگاه به صدا در می آید.

    موبدی گفت: اگر این دستگاه در ورودی یک مجموعه نصب شده باشد می توان از ورود افرادی که تب دارند، به مجموعه جلوگیری کرد تا باعث آلودگی بقیه افراد نشوند و در عین حال آنها با اطلاع از دمای غیرطبیعی بدن خود به مراکز درمانی مراجعه کرده و مشکل خود را پیگیری می کنند.

    وی در خصوص دیگر قابلیت های این دستگاه گفت: شمارشگر دستگاه تعداد نفرات بررسی شده را نشان می دهد و در عین حال دستگاه امکان اتصال به پرتال سازمانی را دارد و اطلاعات ثبت شده توسط آن در پرتال نمایش داده می شود. این امکان، برخی اطلاعات مورد نیاز جهت برنامه ریزی های استراتژیک در حوزه غربالگری را در اختیار سازمان ها قرار می دهد.

    موبدی با بیان اینکه فعالیت اصلی شرکت گسترش صنعت خاورمیانه طراحی سیستم های الکترونیکی و هوش مصنوعی است، گفت: با توجه به اینکه در شرایط موجود کشور نیاز به این محصول احساس می شد و از طرفی با توجه به اینکه توانایی طراحی و تولید آن در مجموعه وجود داشت، به این حوزه ورود کردیم.

    وی افزود: تیم 12 نفره طراح این محصول طی دو هفته کار شبانه روزی در حوزه های تحقیق و طراحی و پیش تولید، در نهایت نمونه اولیه را تولید کردند.    

    موبدی با بیان اینکه قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید این دستگاه در کشور موجود است، خاطرنشان کرد: تحقیقات اولیه، طراحی و ساخت نمونه اولیه در این شرکت انجام شده و در این مراحل از حمایت پارک علم و فناوری برخوردار شدیم و در مرحله تجاری سازی و تولید انبوه سیستم و پخش در سراسر کشور از کمک و همکاری ستفا و  مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی استفاده می کنیم.

    وی با اشاره به ساخت دوربین های تله فوتو توسط محققان کشور که به عنوان دوربین های حرارتی کار کرده و می توانند همزمان دمای بدن تعداد نفرات زیادی را تشخیص دهند، گفت: به علت قیمت بالای این دوربین ها امکان خرید و نصب این محصول توسط شعب بانک‌ها، دستگاه های اجرایی و دیگر بخش های مشابه خصوصی و دولتی وجود ندارد، ولی دستگاه تب سنج لیزری به قیمت بسیار مناسبی عرضه می شود و به همین دلیل این مجموعه ها می توانند به سادگی آنرا تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند، همچنین برای ادارات دولتی فرایندی تعریف شده که بتوانند این محصول را از طریق سامانه ستاد خریداری کنند.

    موبدی با تاکید بر اینکه این دستگاه دارای تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد و وزارت صمت است، افزود: تولید انبوه و تجاری سازی این دستگاه با همکاری سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حال انجام است.


.: Weblog Themes By Pichak :.