سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گلچین مطالب اینترنتی
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب

بلاکچین انقلابی نو در دنیای امروز است در این دنیای صفر و یک ما می­توانیم از این انقلاب در بهبود زندگی روزمره خود استفاده کنیم. بلاک‌چین اختراعی برجسته و مبتکرانه است؛ زاییده فکر یک فرد یا گروهی از افراد که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شوند. اما از آن زمان که بلاک چین برای اولین بار معرفی شد، این فناوری به موجودیتی بزرگ تبدیل شده است و سوال اصلی بسیاری از افراد این است که بلاکچین چیست؟

فناوری بلاک چین از طریق ایجاد امکان توزیع اطلاعات دیجیتال بدون کپی کردن آن، ستون فقرات نوع جدیدی از اینترنت را ایجاد کرد. در ابتدا برای پول دیجیتال بیت کوین طراحی شد، اما در حال حاضر جامعه فناوری در حال پیدا کردن دیگر فناوری بلاک چین مانند اینترنت است که دارای یک استحکام داخلی است. با ذخیره بلوک‌های اطلاعاتی‌­ای که در سراسر شبکه آن یکسان هستند، بلاک چین  نمی­تواند  :

    1- توسط یک نهاد واحد کنترل شود  .

  2-هیچ نقطه‌ی شکست واحدی ندارد  .

بیت کوین در سال   2008   اختراع شد. از آن زمان، بیت کوین بدون اختلال قابل توجهی عمل کرده است تا به امروز مشکلات مربوط به بیت کوین به دلیل سوء مدیریت بوده است. به عبارت دیگر، این مشکلات از قصد بد و خطای انسانی حاصل می‌شود، نه نقص در مفاهیم پایه  .

بیت کوین، «طلای دیجیتال» نامگذاری شده است و دلایل خوبی نیز برای این امر وجود دارد. بلاک چین می‌تواند انواع دیگری از ارزش دیجیتال را ایجاد کند. مانند اینترنت (یا خودرو)، شما برای استفاده از بلاک چین لازم نیست بدانید چگونه کار می‌کند. با این حال، داشتن دانش اولیه در مورد این فناوری جدید به شما نشان خواهد داد که چرا انقلابی محسوب می‌شود. بلاک چین یک دفترکل دیجیتالی غیرقابل تخریب از معاملات اقتصادی است که می‌تواند نه تنها برای ضبط معاملات مالی بلکه تقریبا برای ثبت هر دارایی ارزش‌مندی استفاده شود. اولین قدم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اشنایی با ارز دیجیتال و آموزش بیت کوین است.این اموزش ها به طور رایگان در سایت داریک لند به عنوان یک سایت اموزشی قرار داده شده است  .

تعداد بیت کوین­هایی که ساتوشی ناکاماتو در مقاله خود به ان ها اشاره کرد  21 میلیون بیت کوین هست که در طی یه فرایند ریاضی و برای کسانی که در شبکه تراکنش­ها را تایید می­کنند به­عنوان پاداش قرار داده شده است.که به این عمل استخراج بیت کوین گفته می شود.

زمانی که شما از کیف پول بیت کوین خود مقداری بیت کوین را به شخص دیگری ارسال می­کنید در شبکه بیت کوین به ازای هر ده دقیقه (تقریبی هست این مقدار) تمام تراکنش­های تایید شده جمع آوری می­شود و در یک بلاک (دفتر حساب) قرار می­گیرند سپس این بلاک­ها پس از تایید نهایی به بلاک­های قبلی به­طور زنجیر وار به هم متصل می­شوند به­همین علت آن را زنجیره بلوک­ها یا بلاک چین نام گذاری می کنند.برای اموزش های بیشتر می توانید به سایت اموزشی داریک لند مراجعه کنید.

در حقیقت بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده است که اطلاعات تمام تراکنش­ها از ابتدای پیدایش بیت کوین را در خود ثبت کرده است. حجم این دفتر کل(دفتر حساب) هم اکنون نزدیک به 155 گیگا بابت می­باشد که در شکل زیر نحوه افزایش این حجم از ابتدای سال 2009 تا 2018 مشاهده می­شود. در حقیقت در شبکه بیت کوین نقش استخراج کننده یا به اصطلاح ماینر تایید تراکنش­ها و پس از آن ایجاد بلاک جدید خالی می­باشد که در حدود هر ده دقیقه بلاک جدید با تراکنش­های جدید پر می­شود. در این میان سایت داریک لند به عنوان یک پایگاه اموزشی در زمینه اموزش بازارهای جهانی مانند بازار ارزهای رمز نگاری شده و بازار فارکس محسوب میشود

اما امروزه با زیاد شدن سختی شبکه بیت کوین، یک کامپیوتر ساده در مقایسه با پردازشگر­هایی که به­طور اختصاصی کار استخراج بیت کوین را انجام می­دهند کاری از پیش نمی­برد.

ساتوشی ناکاماتو مخترع بیت کوین در در مقاله خود در سال 2008 روش اثبات کار یا همان proof of work را معرفی کرد. در این روش هر شخص که دارای کامپیوتر با توان پردازشی محاسباتی بود می­توانست به کمک شبکه بیت کوین بیاید. در حقیقت توان پردازشی دستگاه شما در یک رقابت برای یافتن یک جواب مساله ریاضی قرار می­گیرد. در سیستم اثبات کار هر چه قدر دستگاه شما توان محاسباتی قوی تری داشته باشد شما شانس موفقیت بیشتری برای یافتن جواب مساله ریاضی که رمز نگاری شده است می­شوید و در صورت یافتن جواب شبکه بیت کوین به شما اجازه ایجاد بلاک جدید را می­دهد و دیگر استخراج کننده ها از این حق محروم می­شوند.

در استخراج بیت کوین، هزینه تامین دستگاه استخراج یا همان خرید ماینر و همچنین هزینه برق مصرفی دو عامل مهم وتاثیر گذار در این زمینه است.



 مسلما به علت پایین بودن هزینه برق در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها و همچنین پتانسیل استفاده از انرژی خورشیدی و یا انرژی بادی در این حوزه می­توان امیدوار بود استخراج بیت کوین در ایران توجیه اقتصادی داشته باشد.

 

 


.: Weblog Themes By Pichak :.