سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گلچین مطالب اینترنتی
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب

توصیه‌های بهداشتی دهان و دندان در زمان شیوع کرونا


 

  • توصیه‌های بهداشتی دهان و دندان در زمان شیوع کرونا
    آفتاب‌‌نیوز :

    متخصصان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از ابتلا به کووید-19 و عدم نیاز به مراجعه به دندانپزشکی افراد باید به رعایت بهداشت دهان و دندان خود نیز توجه بیشتری داشته باشند.

    به طور کلی توصیه دندانپزشکان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها حفظ روال مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور روزانه است.

    دندانپزشکان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ایجاد پلاک روی دندان‌ها روزانه یک بار از نخ دندان استفاده کرده و دوبار مسواک بزنید.

    به گفته متخصصان، بهتر است از مسواک‌های برقی استفاده کرده و هر بار به مدت دست‌کم دو دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید. این کار در شرایطی که برای رسیدگی و بررسی وضعیت بهداشت و سلامت دندان‌هایتان به دندانپزشک دسترسی ندارید، بهترین روش محسوب می‌شود.

    همچنین شست‌وشوی دوبار در روز دهان با شوینده‌های مخصوص دهان که بر پایه الکل نیستند نیز روش خوبی است برای کاهش تجمع پلاک که منجر به التهاب لثه‌ها می‌شود.

    دندانپزشکان بر الکلی نبودن این دهانشویه‌ها تاکید دارند، چرا که میکروبیوم دهان یک عنصر اصلی در حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن است و استفاده طولانی‌مدت از دهانشویه‌های حاوی الکل یا خمیردندان‌های حاوی عناصر ضد باکتریایی مانند تری‌کلوسان یا سایر ترکیبات می‌توانند سلامت میکروبیوم دهان و درنتیجه ایمنی بدن را به شدت مختل کنند.

    بنا بر گزارش سایت تخصصی هلث آنلاین، در زمان شیوع کروناویروس جدید برخی متخصصان توصیه می‌کنند از هرگونه دهانشویه یا خمیردندان‌ ضدباکتریایی استفاده نکنید. بهترین توصیه استفاده از خمیردندان‌های هیدروکسی آپاتیت است که نسبت به خمیردندان‌های حاوی فلوراید خاصیت ضدباکتری کمتری دارند اما تاثیر یکسانی بر بازسازی مینای دندان دارند. با این حال برخی متخصصان می‌گویند که می‌توان از همان خمیردندان‌های حاوی فلوراید نیز استفاده کرد.


.: Weblog Themes By Pichak :.