سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گلچین مطالب اینترنتی
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب

جزئیات دستگیری یک متخلف زیست محیطی در لرستان


 

  • جزئیات دستگیری یک متخلف زیست محیطی در لرستان

    مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به گزارشات مردمی مبنی بر شکار غیر مجاز دریکی از زیستگاههای شهرستان نورآباد، یگان حفاظت محیط ‌زیست این اداره به منطقه اعزام شد و پس از گشت و کنترل در منطقه موفق به دستگیری یک متخلف زیست محیطی شدند.

    وی اظهار داشت: پرونده این متخلف پس از اخذ جریمه ضرر و زیان به محیط زیست  به میزان 200 هزار تومان جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع شد و وسایل شکار وی نیز طبق ماده 14 قانون شکار و صید به صورت امانی تا پایان دادرسی زیر نظر این اداره نگهداری می شوند.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 395 متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند.

     فتحی بیرانوند  بیان کرد: بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده  که در این راستا 117 تور ماهیگیری، 4 دستگاه موتور برق، 63 قلاب و 837 قطعه ماهی از متخلفین کشف و ضبط شده است.

    وی با اشاره به کاهش آمار شکار پستانداران بزرگ و حمایت شده در سطح استان افزود: در جهت برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم تعداد 43 قبضه اسلحه از متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط شده که از این تعداد 3 قبضه آنها سلاح بدون مجوز میباشد.

    وی عنوان کرد: 148 میلیون و 400 هزار تومان ضرر و زیان در اثر تخلفات زیست محیطی  به محیط زیست استان وارد شده که از این میزان 61 میلیون و 800 هزار تومان وصول شده است.

    47212


.: Weblog Themes By Pichak :.