سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گلچین مطالب اینترنتی
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب

مصرف سیر و پیاز خطر سرطان پستان را کاهش می‌دهد


 

  • مصرف سیر و پیاز خطر سرطان پستان را کاهش می‌دهد
    آفتاب‌‌نیوز :

     پیاز و سیر معمولا در بیشتر غذاها وجود دارند و طعم خوبی به آنها می‌بخشند. پژوهش جدیدی که در "دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو"(UB) و "دانشگاه پورتوریکو"(UPR) انجام شده نشان می‌دهد که سیر و پیاز می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان کمک کنند.

    به گزارش مدیکال‌اکسپرس، "گائوری دسای"(Gauri Desai)، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو و سرپرست این پروژه گفت: ما در این بررسی دریافتیم آن دسته از زنان ساکن پورتوریکو که ترکیب سیر و پیاز را مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار می‌گیرند.

    این پژوهش، نخستین پروژه‌ای است که برای بررسی ارتباط میان مصرف سیر و پیاز و سرطان پستان در این منطقه صورت می‌گیرد. این پژوهش نشان داد زنانی که ترکیب سیر و پیاز را یک بار در روز مصرف می‌کنند، 67 درصد کمتر از زنانی که از سیر و پیاز استفاده نمی‌کنند، در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار دارند. ایده این پژوهش، از نتایج بررسی دیگری الهام گرفته شد که نشان می‌داد مصرف سیر و پیاز می‌تواند انسان را در برابر سرطان محافظت کند.

    پورتوریکو، از این جهت مکان مناسبی برای این بررسی بود که زنان آن نسبت به زنان ساکن اروپا و آمریکا، مقدار بیشتری پیاز و سیر مصرف می‌کنند.

    دسای افزود: پورتوریکو، کمترین میزان ابتلا به سرطان را دارد؛ در نتیجه جمعیت ساکن آن برای بررسی ما مناسب هستند.

    این پژوهش، بین سال‌های 2008 تا 2014 صورت گرفت و پژوهشگران، 314 زن مبتلا به سرطان پستان و 346 زن که بیماری آنها کنترل شده بود، مورد بررسی قرار دادند.

    "جو فرودنهیم"(Jo Freudenheim)، پژوهشگر دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو و از نویسندگان این پژوهش گفت: این پژوهش، بررسی کوچکی در مورد سرطان پستان است که با همکاری دانشگاه پورتوریکو صورت گرفت. نتایج این بررسی، به ما کمک می‌کند تا دلیل پایین بودن میزان ابتلا به سرطان را در این منطقه و افزایش آن را در مناطق دیگر درک کنیم.

    این پژوهش، در مجله "Nutrition and Cancer" به چاپ رسید.


.: Weblog Themes By Pichak :.