سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گلچین مطالب اینترنتی
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب

دستگاهی کوچک برای شناسایی باکتری‌ها و ویروس‌ها


 

  • دستگاهی کوچک برای شناسایی باکتری‌ها و ویروس‌ها
    آفتاب‌‌نیوز :

    به نقل از مدیکال اکسپرس، با استفاده از این فناوری جدید پزشکان می‌توانند باکتری‌های عفونی مقاوم در برابر دارو و ذرات ریز بیماری زا مانند ذراتی که سبب بیماری ابولا و کروناویروس‌ها می‌شوند و تشخیص آنها دشوار است را شناسایی کنند.

    " که دو" (Ke Du) و "بلانسا لاپیزکو انسیناس" (Blanca Lapizco-Encinas) محققان ارشد این مطالعه با همکاری محققان دیگر موفق به طراحی سیستم جدید که یک دستگاه آزمایشگاهی میکروفلوئیدیک است، شده‌اند.

    باکتری‌های عفونی مقاوم در برابر دارو سالانه باعث مرگ صدها هزار تن در سراسر جهان می‌شوند و این تعداد نیز به طور مداوم در حال افزایش است. براساس گزارشی از سازمان ملل متحد ، مرگ و میر ناشی از مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند تا سال 2050 به سالانه 10 میلیون نفر برسد بنابراین تشخیص بهتر، درک و درمان بهتر این بیماری‌ها ضروری است.

    دو گفت: دستگاهی که ما برای جداسازی ویروس‌ها و تشخیص ویروس‌هایی مانند کروناوریروس و ابولا توسعه داده‌ایم بسیار پیشرفته است.

    محققان بسیار علاقه مند به تشخیص عفونت باکتریایی به ویژه در مایعات بدن هستند اما یکی از مهمترین مشکلات تشخیص، چگونگی جداسازی بهتر غلظت‌های بالای پاتوژن‌ها است.این دستگاه یک محیط آزمایشگاهی پیشرفته است که می تواند در بیمارستان‌ها یا کلینیک‌ها مورد استفاده قرار گیرد و در جمع آوری و تجزیه و تحلیل نمونه‌ها بسیار سریعتر از فیلترهای غشایی تجاری است.

    کانال‌های گسترده و کم عمق آن مولکول‌های باکتری های کوچکی را جذب می‌کند که به ریز ذرات مغناطیسی جذب می‌شوند.محققان توانستند با استفاده از فیلتر ماتریکس مبتنی بر ریز ذرات ، باکتری‌ها را از مایعات مختلف جدا کنند. این ذرات در حفره‌های کوچک دستگاه به دام افتاده و غلظت بیشتری از باکتری‌ها را برای تجزیه و تحلیل فراهم می کنند. مزیت دیگر این دستگاه کوچک این است که امکان آزمایش چندین نمونه به صورت همان زمان را فراهم می‌کند.

    یافته‌های این مطالعه در مجله" ACS Applied Materials and Interfaces" منتشر شد.


.: Weblog Themes By Pichak :.